Indmeldelse for voksne
Forældre og pårørende til medlemmer hos familiespejd skal udfylde en børneattest, hvis de deltager jævnligt i møderne.
Familiespejd er tilbuddet for de 3 – 5-årige. Her deltager børnene på møder og ture sammen med én eller flere forældre/pårørende. Forældrene betaler ikke kontingent, men jf. Loven om børneattest, kræves det at deltagende forældre udfylder en børneattest.
Sådan registreres du som forældre/pårørende
1. Ved registreringen af spejderen (se indmeldelse for spejdere) registreres også de pårørende. Fik I ikke registreret alle pårørende ved indmeldelsen, kan vedhæftede indmeldelsesblanket for voksne benyttes (Bemærk: et sæt pr. voksen).
2. For at kunne indhente børneattesten skal den medlemsansvarlige bruge forældrenes CPR-numre, der kan sendes på mail til kd.neppurgvoks @meldem. Husk at skrive barnets navn. Der sendes derefter en digital anmodning og i løbet af 14 dage vil der dukke en anmodning op fra Rigspolitiet i forældrenes e-boks. Den skal godkendes, og så er det faktisk det.
Når man ikke at godkende anmodningen indenfor de 14 dage, vil ansøgningen automatisk blive sendt igen, og man får så en ny chance på 14 dage.
Ophør af registreringen
Når barnet rykker fra afdelingen familiespejd til næste afdeling, er registreringen af pårørende ikke længere nødvendig. I kan dog med fordel blive stående i vores medlemssystem som pårørende. I bedes henvende jer til den medlemsansvarlige, hvis I ikke længere ønsker at være registreret. Ved udmeldelse af barnet (ved flere børn som medlemmer: sidste barn), slettes pårørende automatisk.